Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
bólem".

Prace Żmijewskiego to "tylko" filmy, a jednak strach jest w nich naprawdę przerażający, ból staje się niemal fizycznym doznaniem, a zło wydaje się namacalne. Artysta zbliża widza do realnego doświadczenia tak bardzo, jak to możliwe za pomocą sztuki. - Interesują mnie rzeczy trudne i nieznośne - mówi przekornie.

Wywodzi się z kuźni artystycznych radykałów, jaką w latach 90. była pracownia profesora Grzegorza Kowalskiego na Wydziale Rzeźby warszawskiej ASP. Na przełomie lat 80. i 90. do pracowni zwanej dziś potocznie Kowalnią trafiła grupa studentów, z których wyrosła później czołówka polskiej sztuki współczesnej: Paweł Althamer, Katarzyna Kozyra, Katarzyna Górna, Jacek Markiewicz. W 1990 roku
bólem". <br><br>Prace Żmijewskiego to "tylko" filmy, a jednak strach jest w nich naprawdę przerażający, ból staje się niemal fizycznym doznaniem, a zło wydaje się namacalne. Artysta zbliża widza do realnego doświadczenia tak bardzo, jak to możliwe za pomocą sztuki. - Interesują mnie rzeczy trudne i nieznośne - mówi przekornie. <br><br>Wywodzi się z kuźni artystycznych radykałów, jaką w latach 90. była pracownia profesora Grzegorza Kowalskiego na Wydziale Rzeźby warszawskiej ASP. Na przełomie lat 80. i 90. do pracowni zwanej dziś potocznie Kowalnią trafiła grupa studentów, z których wyrosła później czołówka polskiej sztuki współczesnej: Paweł Althamer, Katarzyna Kozyra, Katarzyna Górna, Jacek Markiewicz. W 1990 roku
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego