Typ tekstu: Książka
Autor: Bilica Krzysztof
Tytuł: WIESZCZY PTAK GAMAJUN
Rok: 2002
es - c). Z kolei silnie akcentowane kwarty, zjawiające się nieoczekiwanie na tle długo wytrzymywanych, a później stopniowo zamierających dźwięków w zakończeniu Gamajuna i Muzyki, można przyjąć w tym kontekście za symboliczne zwiastuny przeczuwanej przez podmiot liryczny, zbliżającej się, "pukającej, dobijającej się" śmierci, której nadejście wyraża też końcowe morendo ('zamierająco'; od łacińskiego mors - 'śmierć'). Także coraz ruchliwszy akompaniament fortepianowy w środkowym fragmencie Gamajuna trafnie odmalowuje narastanie napięcia wywołanego treścią apokaliptycznych wróżb.
O ile onomatopeiczne ilustracje muzyczne odsyłają zazwyczaj do Natury, o tyle muzyczne stylizacje, cytaty i aluzje odsyłają z reguły do Kultury. Istnieją jednak także zwroty muzyczne, które na zasadzie naturalnych intersubiektywnych
es - c). Z kolei silnie akcentowane kwarty, zjawiające się nieoczekiwanie na tle długo wytrzymywanych, a później stopniowo zamierających dźwięków w zakończeniu Gamajuna i Muzyki, można przyjąć w tym kontekście za symboliczne zwiastuny przeczuwanej przez podmiot liryczny, zbliżającej się, "pukającej, dobijającej się" śmierci, której nadejście wyraża też końcowe morendo ('zamierająco'; od łacińskiego mors - 'śmierć'). Także coraz ruchliwszy akompaniament fortepianowy w środkowym fragmencie Gamajuna trafnie odmalowuje narastanie napięcia wywołanego treścią apokaliptycznych wróżb.<br>O ile onomatopeiczne ilustracje muzyczne odsyłają zazwyczaj do Natury, o tyle muzyczne stylizacje, cytaty i aluzje odsyłają z reguły do Kultury. Istnieją jednak także zwroty muzyczne, które na zasadzie naturalnych intersubiektywnych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego