Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 47
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
czegoś dowiedzieć o świecie", Ci uczniowie i uczennice trafiają do korepetytora z poczuciem, że wiedza, którą zdobywali, nie istnieje. Że walczyli o stopnie, nic poza tym. Że chodziło jedynie o to, by wypełnić im czas, zużyć ich energię. Fakty, cytaty, definicje, prawa i wzory plączą się w ich głowach, nie łącząc się ze sobą, nie układając się w całość. Ułamki wiedzy, które przechowuje pamięć, są bezpodstawne, pozbawione gruntu i korzeni. Rozbita wiedza nie wywołuje emocji. Nie wspiera jej bowiem wyobraźnia (i na odwrót). Są pojedyncze obiekty, ale brakuje tła, w którym myśl mogłaby je umieścić. (Nie zapomnę nigdy ucznia, który znał
czegoś dowiedzieć o świecie", Ci uczniowie i uczennice trafiają do korepetytora z poczuciem, że wiedza, którą zdobywali, nie istnieje. Że walczyli o stopnie, nic poza tym. Że chodziło jedynie o to, by wypełnić im czas, zużyć ich energię. Fakty, cytaty, definicje, prawa i wzory plączą się w ich głowach, nie łącząc się ze sobą, nie układając się w całość. Ułamki wiedzy, które przechowuje pamięć, są bezpodstawne, pozbawione gruntu i korzeni. Rozbita wiedza nie wywołuje emocji. Nie wspiera jej bowiem wyobraźnia (i na odwrót). Są pojedyncze obiekty, ale brakuje tła, w którym myśl mogłaby je umieścić. (Nie zapomnę nigdy ucznia, który znał
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego