Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
gąsienicowych układów jezdnych koparek sprowadza się do rozpatrywania zagadnień statycznych. Ważną rolę odgrywają także zagadnienia związane z geometrią gąsienicy oraz jej elementów składowych, a także niektóre aspekty kinematyki gąsienicy.
12.2.Geometria gąsienicy
12.2.1. Uwagi wstępne
Gąsienica koparki, zarówno stalowa jak i gumowa, może być rozpatrywana jako odmiana łańcucha rolkowego (rys. 12.3 i 12.6). Z punktu widzenia jej geometrii, gąsienica wraz z kołem napędowym, kołem napinającym i rolkami może być traktowana jako zwykła przekładnia łańcuchowa. Jej wyróżniającą cechą jest mała liczba ogniw opasujących koła napędowe i napinające. W gąsienicy, podobnie jak w innych przekładniach łańcuchowych, rozstaw kół
gąsienicowych układów jezdnych koparek sprowadza się do rozpatrywania zagadnień statycznych. Ważną rolę odgrywają także zagadnienia związane z geometrią gąsienicy oraz jej elementów składowych, a także niektóre aspekty kinematyki gąsienicy.<br>&lt;tit1&gt;12.2.Geometria gąsienicy&lt;/&gt;<br>&lt;tit1&gt;12.2.1. Uwagi wstępne&lt;/&gt;<br>Gąsienica koparki, zarówno stalowa jak i gumowa, może być rozpatrywana jako odmiana łańcucha rolkowego (rys. 12.3 i 12.6). Z punktu widzenia jej geometrii, gąsienica wraz z kołem napędowym, kołem napinającym i rolkami może być traktowana jako zwykła przekładnia łańcuchowa. Jej wyróżniającą cechą jest mała liczba ogniw opasujących koła napędowe i napinające. W gąsienicy, podobnie jak w innych przekładniach łańcuchowych, rozstaw kół
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego