Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
zob. s. 211 nn, 298 nn). Kompozytor nie stosuje wewnętrznej integracji materiałowej, ideę szeregowania natomiast realizuje przez duże zróżnicowanie stylistyczne części.
We mszach z tekstami ordinarium missae zaznaczyły się więc trzy odmienne koncepcje formy cyklu. Koncepcja formy integrowanej tym samym materiałem we wszystkich częściach, zatem z dominującą kategorią następności . Forma łańcuchowa , z integracją wewnętrzną i (nie zawsze) miedzy częściami, lecz o zmniejszonym stopniu powiązań w porównaniu z poprzednio omówioną, oraz z tendencją do tworzenia struktur jednorodnych wyrazowo. Forma szeregowa o dużym stopniu integracji wewnętrznej, z tendencją do tworzenia często skontrastowanych struktur zamkniętych. Nie wyczerpuje to jednak możliwości tworzenia koncepcji formy cyklu
zob. s. 211 nn, 298 nn). Kompozytor nie stosuje wewnętrznej integracji materiałowej, ideę szeregowania natomiast realizuje przez duże zróżnicowanie stylistyczne części.<br>We mszach z tekstami &lt;foreign lang="lat"&gt;ordinarium missae&lt;/&gt; zaznaczyły się więc trzy odmienne koncepcje formy cyklu. Koncepcja formy integrowanej tym samym materiałem we wszystkich częściach, zatem z dominującą kategorią &lt;orig&gt;następności&lt;/&gt; &lt;gap&gt;. Forma łańcuchowa &lt;gap&gt;, z integracją wewnętrzną i (nie zawsze) miedzy częściami, lecz o zmniejszonym stopniu powiązań w porównaniu z poprzednio omówioną, oraz z tendencją do tworzenia struktur jednorodnych wyrazowo. Forma szeregowa &lt;gap&gt; o dużym stopniu integracji wewnętrznej, z tendencją do tworzenia często skontrastowanych struktur zamkniętych. Nie wyczerpuje to jednak możliwości tworzenia koncepcji formy cyklu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego