Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
inne przeznaczenie).
Oczywiście są to tylko najważniejsze cechy charakteryzujące linie kolejowe. Oprócz tego wyróżnić można linie wąskotorowe, równinne, podgórskie, górskie, o różnych rodzajach skrajni budowli i taboru oraz wiele innych.


KOLEJOWE NAJ, NAJ

Najciekawsze polskie lokomotywy
1. Pm36-2 - "Piękna Helena" - najzacniejsza chyba z polskich lokomotyw. Poczciwa staruszka - wcale nie leciwa przy tym, a wręcz przeciwnie - "w starym piecu diabeł pali" (Vmax=130 km/h). Niejednokrotnie, pełna majestatu i dostojeństwa, paraduje tu i ówdzie ciesząc oczy wielu Miłośników Kolei.
2. EP40-41 - swego czasu ciężkie pociągi ekspresowe jeżdżące przez CMK prowadzone były na dwie lokomotywy EP05. Lokomotywa ET40, to praktycznie nic
inne przeznaczenie).<br>Oczywiście są to tylko najważniejsze cechy charakteryzujące linie kolejowe. Oprócz tego wyróżnić można linie wąskotorowe, równinne, podgórskie, górskie, o różnych rodzajach skrajni budowli i taboru oraz wiele innych.&lt;/&gt;<br><br><br>&lt;div&gt;&lt;tit&gt;KOLEJOWE NAJ, NAJ&lt;/&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Najciekawsze polskie lokomotywy&lt;/&gt;<br>1. Pm36-2 - "Piękna Helena" - najzacniejsza chyba z polskich lokomotyw. Poczciwa staruszka - wcale nie leciwa przy tym, a wręcz przeciwnie - "w starym piecu diabeł pali" (Vmax=130 km/h). Niejednokrotnie, pełna majestatu i dostojeństwa, paraduje tu i ówdzie ciesząc oczy wielu Miłośników Kolei. <br>2. EP40-41 - swego czasu ciężkie pociągi ekspresowe jeżdżące przez CMK prowadzone były na dwie lokomotywy EP05. Lokomotywa ET40, to praktycznie nic
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego