Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 50
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
być zagrana tylko przez Japończyków lub Rosjan, to znaczy ludzi, którzy nie lękają się przesady i wielkiego gestu, którzy kpią sobie z naszego dobrego smaku i nie usypiają nas na modłę francuskich zespołów teatralnych.
Można by odnieść te słowa także do spektaklu Wajdy i jego japońskich aktorów, którzy istotnie nie lękali się tu niczego.
Tamasaburo Bando, słynny odtwórca ról kobiecych zarówno w tradycyjnym teatrze japońskim, jak i w dramatach europejskich, odsłonił przed nami nie tylko niebywały kunszt aktorski, ale także niepokojącą i tajemniczą atmosferę płynącą z jego przeistoczeń odbywających się na naszych oczach.
Koncepcja Wajdy nie polegała jedynie na tym, by powierzyć
być zagrana tylko przez Japończyków lub Rosjan, to znaczy ludzi, którzy nie lękają się przesady i wielkiego gestu, którzy kpią sobie z naszego dobrego smaku i nie usypiają nas na modłę francuskich zespołów teatralnych.<br>Można by odnieść te słowa także do spektaklu Wajdy i jego japońskich aktorów, którzy istotnie nie lękali się tu niczego.<br>Tamasaburo Bando, słynny odtwórca ról kobiecych zarówno w tradycyjnym teatrze japońskim, jak i w dramatach europejskich, odsłonił przed nami nie tylko niebywały kunszt aktorski, ale także niepokojącą i tajemniczą atmosferę płynącą z jego przeistoczeń odbywających się na naszych oczach.<br>Koncepcja Wajdy nie polegała jedynie na tym, by powierzyć
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego