Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dziennik Polski
Nr: 4.10
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1980
każdy na przykład czyn młodzieży szkolnej spełnia nasze oczekiwania? Nie w sensie materialnym, tu nie chodzi o przeliczenie pracy na złotówki, na metry bieżące przekopanej ziemi, lecz o emocjonalny, moralny efekt pracy. Nie będzie ryzykiem stwierdzenie, że źle przygotowany przez organizatorów czyn da efekt zupełnie odmienny od oczekiwanego: nauczy młodzież lekceważenia pracy, czyli podjętego obowiązku, nie przysporzy szacunku przełożonym i rezultatem jedynym będą złośliwe komentarze.
Zastanówmy się teraz jak uniknąć negatywnych efektów czynu, jakie podjąć działania, aby spełnił on swą wychowawczą rolę. Po pierwsze młodzież musi być dobrze poinformowana o celu podjętych prac, o ich konieczności i materialnym pożytku. To za
każdy na przykład czyn młodzieży szkolnej spełnia nasze oczekiwania? Nie w sensie materialnym, tu nie chodzi o przeliczenie pracy na złotówki, na metry bieżące przekopanej ziemi, lecz o emocjonalny, moralny efekt pracy. Nie będzie ryzykiem stwierdzenie, że źle przygotowany przez organizatorów czyn da efekt zupełnie odmienny od oczekiwanego: nauczy młodzież lekceważenia pracy, czyli podjętego obowiązku, nie przysporzy szacunku przełożonym i rezultatem jedynym będą złośliwe komentarze.<br> Zastanówmy się teraz jak uniknąć negatywnych efektów czynu, jakie podjąć działania, aby spełnił on swą wychowawczą rolę. Po pierwsze młodzież musi być dobrze poinformowana o celu podjętych prac, o ich konieczności i materialnym pożytku. To za
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego