Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 40
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
całej linii odbywała się w dwóch etapach. Najpierw, w 1884 r. doprowadzono ją do Chabówki. Stąd wieziono letników pod Tatry góralską furką. "Z chwilą, gdy do Zakopanego dotarła kolej, funkcja furki góralskiej straciła na znaczeniu i wielu górali zostało bez zajęcia. Nie było jednak powodu do obaw o zatrudnienie. Liczba letników dzięki wygodnej podróży stale rosła. Stawali się oni gośćmi coraz bardziej pożądanymi - wszystko wprawiało ich w zachwyt, kupowali byle co i dobrze płacili".
Dopiero kilka lat później - dzięki staraniom hrabiego Władysława Zamoyskiego - dobudowano odcinek trakcji od Chabówki do Zakopanego. I już na zawsze pozostała ona stacją końcową, choć były plany
całej linii odbywała się w dwóch etapach. Najpierw, w 1884 r. doprowadzono ją do Chabówki. Stąd wieziono letników pod Tatry góralską furką. &lt;q&gt;"Z chwilą, gdy do Zakopanego dotarła kolej, funkcja furki góralskiej straciła na znaczeniu i wielu górali zostało bez zajęcia. Nie było jednak powodu do obaw o zatrudnienie. Liczba letników dzięki wygodnej podróży stale rosła. Stawali się oni gośćmi coraz bardziej pożądanymi - wszystko wprawiało ich w zachwyt, kupowali byle co i dobrze płacili".&lt;/&gt;<br>Dopiero kilka lat później - dzięki staraniom hrabiego Władysława Zamoyskiego - dobudowano odcinek trakcji od Chabówki do Zakopanego. I już na zawsze pozostała ona stacją końcową, choć były plany
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego