Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 10.02 (40)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
finansowe wsparcie prominenci znów przychodzili m.in. do Gałkiewiczów. Bracia twierdzą, że w 2001 r. dali 40 tys. zł na kampanię wyborczą Andrzeja Pęczaka, a rok później 60 tys. zł na kampanię Krzysztofa Jagiełły, kandydata SLD na prezydenta Łodzi, i 10 tys. zł na jego prawicowego kontrkandydata Jerzego Kropiwnickiego.
Dając lewicowym politykom po kilkadziesiąt tysięcy złotych, wielokrotnie przekroczyli dopuszczalne prawem limity wpłat, jakich może dokonać na kampanię wyborczą jednego kandydata jedna firma (kilkanaście tysięcy złotych). Państwowa Komisja Wyborcza, która sprawdza po wyborach, czy limity nie zostały przekroczone, nie miała się jednak do czego przyczepić. Żaden z polityków nie wystawił bowiem Gałkiewiczom
finansowe wsparcie prominenci znów przychodzili m.in. do Gałkiewiczów. Bracia twierdzą, że w 2001 r. dali 40 tys. zł na kampanię wyborczą Andrzeja Pęczaka, a rok później 60 tys. zł na kampanię Krzysztofa Jagiełły, kandydata SLD na prezydenta Łodzi, i 10 tys. zł na jego prawicowego kontrkandydata Jerzego Kropiwnickiego.<br>Dając lewicowym politykom po kilkadziesiąt tysięcy złotych, wielokrotnie przekroczyli dopuszczalne prawem limity wpłat, jakich może dokonać na kampanię wyborczą jednego kandydata jedna firma (kilkanaście tysięcy złotych). Państwowa Komisja Wyborcza, która sprawdza po wyborach, czy limity nie zostały przekroczone, nie miała się jednak do czego przyczepić. Żaden z polityków nie wystawił bowiem Gałkiewiczom
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego