Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Studia Socjologiczne
Nr: 4
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1976
jest więc utrzymywanie kontaktu, przezwyciężanie sprzeczności, osiąganie integracji społecznej, ale dokonuje się ona na poziomie symbolicznym, jest komunikacją znaków, utwierdzającą fakt, że to co jest społeczne, jest systemem, oraz zapewniającą równowagę tego systemu.
Zakresem tego, co społeczne, jest symboliczna wymiana łącząca ludzi. Myśl symboliczna, której pojawienie tłumaczy zarazem i wymianę, leży u podstaw zakazu kazirodztwa; zakaz ten jest skutkiem pojawienia się myśli symbolicznej, będąc jednocześnie jej najbardziej zewnętrznym, widocznym przejawem, a równocześnie i wskazaniem momentu przejścia od natury do kultury. Zakaz kazirodztwa jest tylko jednym z zewnętrznych przejawów pojawienia się myślenia symbolicznego.
W rozmowie z Charbonierem Lévi-Strauss inaczej nieco przedstawia
jest więc utrzymywanie kontaktu, przezwyciężanie sprzeczności, osiąganie integracji społecznej, ale dokonuje się ona na poziomie symbolicznym, jest komunikacją znaków, utwierdzającą fakt, że to co jest społeczne, jest systemem, oraz zapewniającą równowagę tego systemu.<br>Zakresem tego, co społeczne, jest symboliczna wymiana łącząca ludzi. Myśl symboliczna, której pojawienie tłumaczy zarazem i wymianę, leży u podstaw zakazu kazirodztwa; zakaz ten jest skutkiem pojawienia się myśli symbolicznej, będąc jednocześnie jej najbardziej zewnętrznym, widocznym przejawem, a równocześnie i wskazaniem momentu przejścia od natury do kultury. Zakaz kazirodztwa jest tylko jednym z zewnętrznych przejawów pojawienia się myślenia symbolicznego.<br>W rozmowie z Charbonierem Lévi-Strauss inaczej nieco przedstawia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego