Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 37
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
można wyróżnić obecnie cztery wyraźne rodzaje nadwozi: limuzyna, coupe, kombi i tzw. kombilimuzyna, której typowym i najstarszym przykładem jest samochód Renault 18. Od niedawna wszakże zaczynają się coraz częściej pojawiać wozy, które trudno byłoby zaliczyć do którejkolwiek z wymienionych grup. Są to samochody stanowiące coś pośredniego pomiędzy coupe a kombi-limuzyną. Ten pierwszy rodzaj nadwozia produkowany jest bowiem z reguły na skróconych, czasami nawet poważnie, podwoziach seryjnych limuzyn, gdy tymczasem nowe, omawiane tu rozwiązanie ma rozstaw osi nie ustępujący limuzynie wielkoseryjnej o której rozwiązania się opiera.
Według słów twórców samochodu Lancia Beta HPE ma to być jeszcze jedna próba konstrukcyjna połączenia
można wyróżnić obecnie cztery wyraźne rodzaje nadwozi: limuzyna, coupe, kombi i tzw. &lt;orig&gt;kombilimuzyna&lt;/&gt;, której typowym i najstarszym przykładem jest samochód Renault 18. Od niedawna wszakże zaczynają się coraz częściej pojawiać wozy, które trudno byłoby zaliczyć do którejkolwiek z wymienionych grup. Są to samochody stanowiące coś pośredniego pomiędzy coupe a kombi-limuzyną. Ten pierwszy rodzaj nadwozia produkowany jest bowiem z reguły na skróconych, czasami nawet poważnie, podwoziach seryjnych limuzyn, gdy tymczasem nowe, omawiane tu rozwiązanie ma rozstaw osi nie ustępujący limuzynie wielkoseryjnej o której rozwiązania się opiera. <br>Według słów twórców samochodu Lancia Beta HPE ma to być jeszcze jedna próba konstrukcyjna połączenia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego