Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
wymownym tytule "The Car Of Tomorrow", czyli "samochód jutra".
Projektantem tuckerowej Torpedy był niejaki Alexander Sarantos Tremulis. Zatrudniony na tym stanowisku ledwie rok wcześniej, zrobił zawrotną karierę projektując brykę o aerodynamicznych kształtach, z sympatycznie wyprofilowanym tyłem i eleganckimi srebrnymi wypustkami po bokach. Zamontowany z tyłu sześciocylindrowy silnik miał 9,6 litra pojemności i zdolny był rozpędzić maszynę do zawrotnej jak na owe czasy prędkości 190 km/h. Każdy z wyprodukowanych oryginalnie 51 egzemplarzy wozu wyceniono na 2485 (ówczesnych) dolarów. Kto wtedy zdecydował się na zakup, zrobił interes - jak się szybko okazało - po prostu fenomenalny. Obecna cena prototypowego Torpedo waha się od
wymownym tytule "The Car Of Tomorrow", czyli "samochód jutra". <br>Projektantem tuckerowej Torpedy był niejaki Alexander Sarantos Tremulis. Zatrudniony na tym stanowisku ledwie rok wcześniej, zrobił zawrotną karierę projektując brykę o aerodynamicznych kształtach, z sympatycznie wyprofilowanym tyłem i eleganckimi srebrnymi wypustkami po bokach. Zamontowany z tyłu sześciocylindrowy silnik miał 9,6 litra pojemności i zdolny był rozpędzić maszynę do zawrotnej jak na owe czasy prędkości 190 km/h. Każdy z wyprodukowanych oryginalnie 51 egzemplarzy wozu wyceniono na 2485 (ówczesnych) dolarów. Kto wtedy zdecydował się na zakup, zrobił interes - jak się szybko okazało - po prostu fenomenalny. Obecna cena prototypowego Torpedo waha się od
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego