mistrzów. W tym kontekście należy rozumieć słowa <br>Linji, który widząc jak jego uczeń, Puhua, w odpowiedzi na pytanie o istotę <br>rzeczywistości kopnięciem przewraca stół, zapytuje sam siebie: Czy Puhua <br>jest oświecony, czy szalony? <br>Weryfikacja 'oświecenia' często przypomina swoją formą pojedynek. <br>Mistrz stosuje wtedy najczęściej czwartą kategorię Linji, czyli zgodnie z logiką <br>formalną zachowuje dualizm podmiotu i przedmiotu, obserwując reakcję <br>ucznia. Mając właśnie na uwadze ten typ weryfikacji, Linji twierdził, że uczeń <br>musi przewyższyć mistrza. Nie oznacza to, że mistrz jest gorszy od ucznia. <br>Jeśli mistrz wypowiada się zgodnie ze zdroworozsądkową logiką dualizmu <br>podmiotu i przedmiotu poznania, uczeń, który dostąpił 'oświecenia', musi <br>skarcić