Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fakt
Nr: 01.17 (14)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Polskie firmy słabo dbają o swoich pracowników. Dotyczy to przede wszystkim firm średniej wielkości. Ciągle brakuje w nich kultury zarządzania. Nie wytworzył się również typowo polski styl korporacyjny. A przecież każdą firmę tworzą przede wszystkim ludzie. Od tego jak pracują, zależy powodzenie całego przedsiębiorstwa. Jest oczywiste, że lepiej budować poczucie lojalności pracownika wobec firmy, niż go kontrolować, bo to bywa kosztowne.
Coraz bardziej świadome są tego przedsiębiorstwa duże, a doskonale wiedzą o tym te z zachodnim kapitałem. One traktują pracownika wręcz podręcznikowo. W dopieszczaniu personelu sprzyja system podatkowy, który umożliwia tańsze organizowanie wyjazdów integracyjnych czy szkoleń, zamiast premiować ludzi gotówką.
Jednak
Polskie firmy słabo dbają o swoich pracowników. Dotyczy to przede wszystkim firm średniej wielkości. Ciągle brakuje w nich kultury zarządzania. Nie wytworzył się również typowo polski styl korporacyjny. A przecież każdą firmę tworzą przede wszystkim ludzie. Od tego jak pracują, zależy powodzenie całego przedsiębiorstwa. Jest oczywiste, że lepiej budować poczucie lojalności pracownika wobec firmy, niż go kontrolować, bo to bywa kosztowne.<br>Coraz bardziej świadome są tego przedsiębiorstwa duże, a doskonale wiedzą o tym te z zachodnim kapitałem. One traktują pracownika wręcz podręcznikowo. W dopieszczaniu personelu sprzyja system podatkowy, który umożliwia tańsze organizowanie wyjazdów integracyjnych czy szkoleń, zamiast premiować ludzi gotówką.<br>Jednak
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego