Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Gazeta Polska
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
zainwestować.

Nasz analfabetyzm funkcjonalny wynika właśnie z przegięcia edukacji w szkole w stronę faktów. Nasze dzieciaki fantastycznie czytają, może nawet wiedzą ile kilometrów mają te rzeki, ale jak dostaną instrukcję obsługi, to jej nie rozumieją.

Z punktu widzenia nauk, które ja reprezentuję, problem jest jeszcze poważniejszy. Bardzo wiele osób nie lubi matematyki, fizyki. Bo straciły z nimi kontakt. I to jest skutek złego uczenia. Jeżeli się uczy tylko pewnych faktów - a to równanie z jedną niewiadomą, kwadratowe, trygonometria, itd. - i leci się z tym do przodu, nie zastanawiając się, że można podać mniej faktów, ale tak, żeby uczeń mógł do końca
zainwestować.<br><br> Nasz analfabetyzm funkcjonalny wynika właśnie z przegięcia edukacji w szkole w stronę faktów. Nasze dzieciaki fantastycznie czytają, może nawet wiedzą ile kilometrów mają te rzeki, ale jak dostaną instrukcję obsługi, to jej nie rozumieją.<br><br>Z punktu widzenia nauk, które ja reprezentuję, problem jest jeszcze poważniejszy. Bardzo wiele osób nie lubi matematyki, fizyki. Bo straciły z nimi kontakt. I to jest skutek złego uczenia. Jeżeli się uczy tylko pewnych faktów - a to równanie z jedną niewiadomą, kwadratowe, trygonometria, itd. - i leci się z tym do przodu, nie zastanawiając się, że można podać mniej faktów, ale tak, żeby uczeń mógł do końca
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego