Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 01.20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
instalację. Thomasa Nordanstada, dyrektora artystycznego muzeum, odpowiedzialnego za instalację próbowano zrzucić ze schodów, grożono mu śmiercią. - Ostrzegano mnie, że pożyję tylko dwa dni - powiedział Nordanstad.
Szwedzi nie ustąpią

Sprawa z instalacją komplikuje się tym bardziej, że rząd szwedzki, zdaniem Izraela, naruszył zawarte z nim porozumienie, zgodnie z którym konferencja o ludobójstwie ma nie podejmować kwestii konfliktu izraelsko-palestyńskiego. Ekspozycja stanowi przecież artystyczne tło konferencji. Dlatego rząd izraelski domaga się, by instalacja została usunięta z wystawy. Od tego zależy udział Izraela w konferencji, o czym bez ogródek mówił szef dyplomacji izraelskiej Silvan Szalom.
- Sztukę można zawsze interpretować na wiele sposobów. Szkoda, że
instalację. &lt;name type="person"&gt;Thomasa Nordanstada&lt;/&gt;, dyrektora artystycznego muzeum, odpowiedzialnego za instalację próbowano zrzucić ze schodów, grożono mu śmiercią. &lt;q&gt;&lt;transl&gt;- Ostrzegano mnie, że pożyję tylko dwa dni&lt;/&gt;&lt;/&gt; - powiedział &lt;name type="person"&gt;Nordanstad&lt;/&gt;.<br>&lt;tit&gt;Szwedzi nie ustąpią&lt;/&gt;<br><br>Sprawa z instalacją komplikuje się tym bardziej, że rząd szwedzki, zdaniem &lt;name type="place"&gt;Izraela&lt;/&gt;, naruszył zawarte z nim porozumienie, zgodnie z którym konferencja o ludobójstwie ma nie podejmować kwestii konfliktu izraelsko-palestyńskiego. Ekspozycja stanowi przecież artystyczne tło konferencji. Dlatego rząd izraelski domaga się, by instalacja została usunięta z wystawy. Od tego zależy udział &lt;name type="place"&gt;Izraela&lt;/&gt; w konferencji, o czym bez ogródek mówił szef dyplomacji izraelskiej &lt;name type="person"&gt;Silvan Szalom&lt;/&gt;.<br>&lt;q&gt;&lt;transl&gt;- Sztukę można zawsze interpretować na wiele sposobów. Szkoda, że
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego