Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 31
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
obu kołach łańcucha znajdują się znaki, które muszą się pokrywać: na małym kole przecięcie, na dużym kole punkt (RYS. 3).
Luz zaworowy
Dla prawidłowej pracy silnika konieczne jest również zachowanie ściśle określonego "luzu zaworów" tj. luzu pomiędzy trzonkiem zaworu całkowicie zamkniętego (dociskanego do gniazda), a końcówką dźwigienki.
W silniku 126p luz ten, mierzony szczelinomierzem, przy zimnym silniku powinien wynosić:
- DLA ZAWORÓW SSĄCYCH 0,20 MM,
- DLA ZAWORÓW WYDECHOWYCH 0,25 MM.
Za mały luz zaworowy lub jego brak oznacza nieszczelne dociskanie zaworu do gniazda, a w efekcie spadek mocy silnika oraz możliwość przegrzania grzybka zaworu wydechowego.
Z drugiej strony za duży
obu kołach łańcucha znajdują się znaki, które muszą się pokrywać: na małym kole przecięcie, na dużym kole punkt (RYS. 3). <br>&lt;tit1&gt;Luz zaworowy&lt;/&gt; <br>Dla prawidłowej pracy silnika konieczne jest również zachowanie ściśle określonego "luzu zaworów" tj. luzu pomiędzy trzonkiem zaworu całkowicie zamkniętego (dociskanego do gniazda), a końcówką dźwigienki. <br>W silniku 126p luz ten, mierzony szczelinomierzem, przy zimnym silniku powinien wynosić: <br>- &lt;hi&gt;DLA ZAWORÓW SSĄCYCH 0,20 MM, <br>- DLA ZAWORÓW WYDECHOWYCH 0,25 MM. &lt;/&gt;<br>Za mały luz zaworowy lub jego brak oznacza nieszczelne dociskanie zaworu do gniazda, a w efekcie spadek mocy silnika oraz możliwość przegrzania grzybka zaworu wydechowego. <br>Z drugiej strony za duży
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego