Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
mężczyźni do niego nie pasowali. Maskę macho, czyli mężczyzny, którego wartość opiera się na sile, przejęliśmy z filmów z Melem Gibsonem, Clintem Eastwoodem i Sylvestrem Stallone'em. Na początku lat 90. zapotrzebowanie na agresywnego i brutalnego mężczyznę odkrył reżyser Władysław Pasikowski i wykorzystał w filmach, które weszły do kanonu wzorca polskiego macho: "Psy I i II" czy "Operacja Samum". Bogusław Linda, symbol tamtych czasów, w wywiadach telewizyjnych nie potrafił wyjść z roli i wyginał usta w pogardliwym grymasie. Ta maska zaczęła śmieszyć, bo styl "twardziela" do środkowoeuropejskiej, emocjonalnej "letniości" nie pasuje. Mit Lindy nadgryzł jako pierwszy paparazzi, który nie złapał go - jak
mężczyźni do niego nie pasowali. Maskę macho, czyli mężczyzny, którego wartość opiera się na sile, przejęliśmy z filmów z Melem Gibsonem, Clintem Eastwoodem i Sylvestrem Stallone'em. Na początku lat 90. zapotrzebowanie na agresywnego i brutalnego mężczyznę odkrył reżyser Władysław Pasikowski i wykorzystał w filmach, które weszły do kanonu wzorca polskiego macho: "Psy I i II" czy "Operacja Samum". Bogusław Linda, symbol tamtych czasów, w wywiadach telewizyjnych nie potrafił wyjść z roli i wyginał usta w pogardliwym grymasie. Ta maska zaczęła śmieszyć, bo styl "twardziela" do środkowoeuropejskiej, emocjonalnej "letniości" nie pasuje. Mit Lindy nadgryzł jako pierwszy paparazzi, który nie złapał go - jak
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego