Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
może być zawarcie aliansu strategicznego z partnerem krajowym lub zagranicznym. Na temat strategii aliansów była już mowa wcześniej.
3.6. Macierz międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa
Przedsiębiorstwo o zróżnicowanym asortymencie towarowym, prowadzące swe działania gospodarcze na rynku międzynarodowym, może znajdować się w różnej sytuacji konkurencyjnej na tych rynkach. Te sytuacje przedstawia tzw. macierz konkurencyjności międzynarodowej.
Jeżeli przykładowo przedsiębiorstwo produkuje 5 grup wyrobów i sprzedaje je na 8 z 15 rynków Unii Europejskiej, to ich pozycja konkurencyjna na tych rynkach jest zapewne zróżnicowana. Może bowiem być taka sytuacja, że na niektórych z tych rynków firma sprzedaje pięć grup produktów, a na pozostałych tylko dwa
może być zawarcie aliansu strategicznego z partnerem krajowym lub zagranicznym. Na temat strategii aliansów była już mowa wcześniej.<br>3.6. Macierz międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa<br>Przedsiębiorstwo o zróżnicowanym asortymencie towarowym, prowadzące swe działania gospodarcze na rynku międzynarodowym, może znajdować się w różnej sytuacji konkurencyjnej na tych rynkach. Te sytuacje przedstawia tzw. macierz konkurencyjności międzynarodowej.<br>Jeżeli przykładowo przedsiębiorstwo produkuje 5 grup wyrobów i sprzedaje je na 8 z 15 rynków Unii Europejskiej, to ich pozycja konkurencyjna na tych rynkach jest zapewne zróżnicowana. Może bowiem być taka sytuacja, że na niektórych z tych rynków firma sprzedaje pięć grup produktów, a na pozostałych tylko dwa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego