Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 11.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
legendzie zawsze jest ryzykowne. W końcu nikt do końca nie wie, skąd się bierze moda na określony model.

Wśród francuskich aut najdłużej utrzymywał się na fali Citroën 2CV popularnie zwany kaczką. Jego historia jest zaskakująco podobna do garbusa. Zaprojektowany przed wojną, do produkcji wszedł tuż po niej. Też był autem maksymalnie uproszczonym (nawet bardziej niż Volkswagen) i tanim. Łączyło je też podobieństwo kształtów. Choć oba auta okrzyknięto wyjątkowo brzydkimi, miały w sobie gen długowieczności. 2 CV w niemal niezmienionym zewnętrznie kształcie produkowany był do 1990 r. W sumie powstało 5 mln egzemplarzy.

Kaczka też była garbata. Może to w garbie kryje
legendzie zawsze jest ryzykowne. W końcu nikt do końca nie wie, skąd się bierze moda na określony model.<br><br>Wśród francuskich aut najdłużej utrzymywał się na fali Citroën 2CV popularnie zwany kaczką. Jego historia jest zaskakująco podobna do garbusa. Zaprojektowany przed wojną, do produkcji wszedł tuż po niej. Też był autem maksymalnie uproszczonym (nawet bardziej niż Volkswagen) i tanim. Łączyło je też podobieństwo kształtów. Choć oba auta okrzyknięto wyjątkowo brzydkimi, miały w sobie gen długowieczności. 2 CV w niemal niezmienionym zewnętrznie kształcie produkowany był do 1990 r. W sumie powstało 5 mln egzemplarzy.<br><br>Kaczka też była garbata. Może to w garbie kryje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego