Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
tron władcy
wśród radosnych śpiewów wieśniaków, czyli do harmonii panującej we
wszechświecie, co niewątpliwie nasuwa skojarzenia z taoistycznym ideałem
doskonałego władcy, który działa zgodnie z 'drogą'. Przykładem czwartej
kategorii jest następująca rozmowa Linji i jego ucznia Puhua (jap. Fuke, IX).
Linji zapytał Puhua: "Włos wchłania nawet ogromny ocean. W ziarnku maku
zawiera się góra Sumeru (chiń. Xumishan; jap. Shumisen). Czy jest to wyraz
cudownej mocy, czy prawdziwa natura rzeczy?". Linji wyraźnie nawiązuje
do nauki szkoły Sutry Girlandy Kwiatów (chiń. huayanzong; jap. kegonshu)
o jedności, która zawiera w sobie wielość. Z punktu widzenia nauki szkoły
Sutry Girlandy Kwiatów prawidłowa jest druga odpowiedź
tron władcy <br>wśród radosnych śpiewów wieśniaków, czyli do harmonii panującej we <br>wszechświecie, co niewątpliwie nasuwa skojarzenia z taoistycznym ideałem <br>doskonałego władcy, który działa zgodnie z 'drogą'. Przykładem czwartej <br>kategorii jest następująca rozmowa Linji i jego ucznia Puhua (jap. Fuke, IX). <br>Linji zapytał Puhua: &lt;q&gt;"Włos wchłania nawet ogromny ocean. W ziarnku maku <br>zawiera się góra Sumeru (chiń. Xumishan; jap. Shumisen). Czy jest to wyraz <br>cudownej mocy, czy prawdziwa natura rzeczy?".&lt;/&gt; Linji wyraźnie nawiązuje <br>do nauki szkoły Sutry Girlandy Kwiatów (chiń. huayanzong; jap. kegonshu) <br>o jedności, która zawiera w sobie wielość. Z punktu widzenia nauki szkoły <br>Sutry Girlandy Kwiatów prawidłowa jest druga odpowiedź
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego