na grafikę.<br> Cztery tomy, pełny zbiór wszystkich grafik Brandla oraz narzędzia<br>graficzne, którymi się posługiwał, złożone zostały w Bibliotece<br>Polskiej w Paryżu, gdzie zginęły, prawdopodobnie złupione przez<br>niemieckich okupantów wraz z wieloma skarbami Biblioteki. Jest to jeden<br>z powodów, że Brandel po wojnie porzucił grafikę i wrócił znów<br>ostatecznie do malarstwa.<br> Uderza zadziwiająca, wnikliwa ścisłość i ostrość obserwacji w jego<br>studiach pejzaży, drzew, roślin, postaci przy coraz to przemieniającej<br>się wizjonerskiej imaginacji, podsycanej niezwykłą kulturą nie tylko<br>plastyczną, ale i literacką, z zadziwiającym przy tym wyczuciem<br>przeróżnych epok historycznych. Od pierwszych wpływów Grecji, którymi<br>nasiąknął za młodu, poprzez urzeczenie gotykiem, romańszczyzną