Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
z pierwszych trzech oryginalnych filmów serii. Wyselekcjonował sceny z udziałem wyłącznie tytułowego bohatera, robota zabójcy w ludzkiej skórze, następnie pracowicie je zmontował. W wersji Czerepoka zniknęli przeciwnicy cyborga, a Terminator toczy tyleż morderczą, co schizofreniczną walkę z samym sobą.
Projekty foundfootage'owe nie są jednak zabawą niewinną. Przeciwnie - wielu artystów wykorzystuje manipulację gotowymi materiałami filmowymi jako skuteczną metodę uprawiania sztuki krytycznej i wywrotowej. - Chodzi zazwyczaj o wydobycie na powierzchnię i intensyfikację znaczeń kryjących się w filmach innych reżyserów, ujawnienie zaskakującej, niepokojącej, a nawet kompromitującej esencji cudzego dzieła - mówi Tomek Kozak, lubelski artysta, znany już jako jeden z najciekawszych przedstawicieli polskiego found footage'u
z pierwszych trzech oryginalnych filmów serii. Wyselekcjonował sceny z udziałem wyłącznie tytułowego bohatera, robota zabójcy w ludzkiej skórze, następnie pracowicie je zmontował. W wersji Czerepoka zniknęli przeciwnicy cyborga, a Terminator toczy tyleż morderczą, co schizofreniczną walkę z samym sobą. <br>Projekty foundfootage'owe nie są jednak zabawą niewinną. Przeciwnie - wielu artystów wykorzystuje manipulację gotowymi materiałami filmowymi jako skuteczną metodę uprawiania sztuki krytycznej i wywrotowej. - Chodzi zazwyczaj o wydobycie na powierzchnię i intensyfikację znaczeń kryjących się w filmach innych reżyserów, ujawnienie zaskakującej, niepokojącej, a nawet kompromitującej esencji cudzego dzieła - mówi Tomek Kozak, lubelski artysta, znany już jako jeden z najciekawszych przedstawicieli polskiego found footage'u
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego