Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
wzruszeń i myśli ludzkiej. Ale nie tylko.
Owo wprzęgnięcie rzeczywistości w sztukę realizowało się w trzech płaszczyznach: jako środka przekazu, jako obiektu interpretacji, wreszcie jako refleksji lub postawy filozoficznej, wokół której podjęty zostaje przez artystę dialog z odbiorcą. Możemy śledzić narastanie tych wątków: od malarstwa gestu i taszyzmu, poprzez malarstwo materii, strukturalizm i pop-art - aż po pełną rezygnację ze "sztuczności" kreowania obiektu plastycznego w imię konsekracji samej rzeczywistości podniesionej do rangi sztuki w ready made, miejscach poetyckich, happeningach, activities, a wreszcie w sztuce niemożliwej i hiperrealizmie.
Kolejne te formy działań, widziane w aspekcie postępującej redukcji wszelkich znanych dotąd cech kształtowania
wzruszeń i myśli ludzkiej. Ale nie tylko. &lt;page nr=45&gt;<br> Owo wprzęgnięcie rzeczywistości w sztukę realizowało się w trzech płaszczyznach: jako środka przekazu, jako obiektu interpretacji, wreszcie jako refleksji lub postawy filozoficznej, wokół której podjęty zostaje przez artystę dialog z odbiorcą. Możemy śledzić narastanie tych wątków: od malarstwa gestu i taszyzmu, poprzez malarstwo materii, strukturalizm i pop-art - aż po pełną rezygnację ze "sztuczności" kreowania obiektu plastycznego w imię konsekracji samej rzeczywistości podniesionej do rangi sztuki w ready made, miejscach poetyckich, happeningach, activities, a wreszcie w sztuce niemożliwej i hiperrealizmie.<br> Kolejne te formy działań, widziane w aspekcie postępującej redukcji wszelkich znanych dotąd cech kształtowania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego