Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 07.03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
zaufać, jeśli okażą się celnym, wiarygodnym narzędziem pomiaru tych osiągnięć i jeśli uczciwość egzaminacyjna będzie poza wszelkimi podejrzeniami. Tymczasem w świeżo wydanym, obszernym raporcie z badań Instytutu Spraw Publicznych ("Reforma egzaminu maturalnego - oceny i rekomendacje") czytam o licznych ułomnościach tego narzędzia. Zdaniem badaczy wymagania egzaminacyjne z historii, opracowane dla nowej matury, promują uczniów przeciętnych; wymagania z języka polskiego torpedują samodzielne myślenie i wnioskowanie, skłaniają do pisania banałów. Niedopracowane są schematy punktacji itd.

Nie wiem, czy rektorzy uniwersytetów czytali raport, ale i bez tej lektury mają powody do bólu głowy. Niby uczelnie są autonomiczne, czyli mają prawo ustalania progu wymagań dla kandydatów
zaufać, jeśli okażą się celnym, wiarygodnym narzędziem pomiaru tych osiągnięć i jeśli uczciwość egzaminacyjna będzie poza wszelkimi podejrzeniami. Tymczasem w świeżo wydanym, obszernym raporcie z badań Instytutu Spraw Publicznych ("Reforma egzaminu maturalnego - oceny i rekomendacje") czytam o licznych ułomnościach tego narzędzia. Zdaniem badaczy wymagania egzaminacyjne z historii, opracowane dla nowej matury, promują uczniów przeciętnych; wymagania z języka polskiego torpedują samodzielne myślenie i wnioskowanie, skłaniają do pisania banałów. Niedopracowane są schematy punktacji itd.<br><br>Nie wiem, czy rektorzy uniwersytetów czytali raport, ale i bez tej lektury mają powody do bólu głowy. Niby uczelnie są autonomiczne, czyli mają prawo ustalania progu wymagań dla kandydatów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego