Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 10.31
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 1999
sprzedaż przynosi większe zyski. Rynek dystrubucji leków jest bardzo atrakcyjny z kilku powodów. Po pierwsze, Polacy zażywają mało farmaceutyków, nie tylko w porównaniu z Francuzami czy Niemcami (którzy przyjmują siedmiokrotnie więcej medykamentów), ale również z Węgrami i w Czechami (tam przeciętny obywatel kupuje dwukrotnie więcej lekarstw). Statystyczny Polak przeznacza na medykamenty 11,06 zł. miesięcznie, czyli prawie 2 proc. wszystkich swoich wydatków. Po drugie, wartość hurtowego rynku leków wzrosła z miliarda dolarów w 1991 r. do 1,8 mld USD w roku ubiegłym. Po trzecie, specjaliści ING Barings szacują, że do roku 2005 jego wartość przekroczy 3 mld USD. Do 1990
sprzedaż przynosi większe zyski. Rynek dystrubucji leków jest bardzo atrakcyjny z kilku powodów. Po pierwsze, Polacy zażywają mało farmaceutyków, nie tylko w porównaniu z Francuzami czy Niemcami (którzy przyjmują siedmiokrotnie więcej medykamentów), ale również z Węgrami i w Czechami (tam przeciętny obywatel kupuje dwukrotnie więcej lekarstw). Statystyczny Polak przeznacza na medykamenty 11,06 zł. miesięcznie, czyli prawie 2 proc. wszystkich swoich wydatków. Po drugie, wartość hurtowego rynku leków wzrosła z miliarda dolarów w 1991 r. do 1,8 mld USD w roku ubiegłym. Po trzecie, specjaliści ING Barings szacują, że do roku 2005 jego wartość przekroczy 3 mld USD. Do 1990
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego