Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
na trzy główne pytania:
­ czym charakteryzuje się koncepcja formy cyklu mszalnego we mszach polskich kompozytorów współczesnych,
­ na czym polegają zróżnicowania wewnętrzne formy,
­ do jakiej tradycji nawiązuje.
1. MOŻLIWOŚCI UKSZTAŁTOWAŃ STRUKTURALNYCH
Wieloczęściowość cyklu mszalnego nie jest jedynie prostym następstwem poszczególnych części ­ porządkiem architektonicznym. Istotne są tu kategorie powiązań wewnętrznych oraz występujących miedzy częściami. Pytamy więc, w jaki sposób kompozytor buduje, tworzy integralną formę cyklu, przy czym ważna tu jest integracja strukturalna, nie zaś wyłącznie architektoniczne następstwo części. Werner F. Korte (1964, s. 16) określa strukturę jako: . Chodzi więc nie tylko o architektoniczne następstwo części, lecz właśnie o "założone następstwo porządków".
Część mszalną
na trzy główne pytania:<br>­ czym charakteryzuje się koncepcja formy cyklu mszalnego we mszach polskich kompozytorów współczesnych,<br>­ na czym polegają zróżnicowania wewnętrzne formy,<br>­ do jakiej tradycji nawiązuje.<br>&lt;tit1&gt;1. MOŻLIWOŚCI UKSZTAŁTOWAŃ STRUKTURALNYCH&lt;/&gt;<br>Wieloczęściowość cyklu mszalnego nie jest jedynie prostym następstwem poszczególnych części ­ porządkiem architektonicznym. Istotne są tu kategorie powiązań wewnętrznych oraz występujących miedzy częściami. Pytamy więc, w jaki sposób kompozytor buduje, tworzy integralną formę cyklu, przy czym ważna tu jest integracja strukturalna, nie zaś wyłącznie architektoniczne następstwo części. Werner F. Korte (1964, s. 16) określa strukturę jako: &lt;gap&gt;. Chodzi więc nie tylko o architektoniczne następstwo części, lecz właśnie o "&lt;q&gt;założone następstwo porządków&lt;/&gt;".<br>Część mszalną
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego