Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
w reagowaniu na zachodzące zmiany w organizacji i w jej otoczeniu. Rozbudowana w nieuzasadniony sposób normalizacja, powoduje wzrost kosztów i spowolnienie działań, lawinowy przyrost informacji i dokumentacji oraz "papierkowy" styl pracy i zanik merytorycznej odpowiedzialności za rzeczywistą jakość działań. Powstaje przeświadczenie, że sama normalizacja miałaby automatycznie gwarantować odpowiednią jakość, przy minimum zaangażowania, inwencji i wysiłku członków organizacji. W tej sytuacji, w pewnym momencie musi pojawić się pytanie: jeżeli mamy tak dobre normy w systemie zarządzania jakością, to dlaczego uzyskujemy tak kiepskie rezultaty jakościowe?
Innym zagrożeniem związanym z normalizacją jest utrudnienie lub nawet uniemożliwienie współpracy (kooperacji) oraz wzajemnej wymiany produktów, na skutek
w reagowaniu na zachodzące zmiany w organizacji i w jej otoczeniu. Rozbudowana w nieuzasadniony sposób normalizacja, powoduje wzrost kosztów i spowolnienie działań, lawinowy przyrost informacji i dokumentacji oraz "papierkowy" styl pracy i zanik merytorycznej odpowiedzialności za rzeczywistą jakość działań. Powstaje przeświadczenie, że sama normalizacja miałaby automatycznie gwarantować odpowiednią jakość, przy minimum zaangażowania, inwencji i wysiłku członków organizacji. W tej sytuacji, w pewnym momencie musi pojawić się pytanie: jeżeli mamy tak dobre normy w systemie zarządzania jakością, to dlaczego uzyskujemy tak kiepskie rezultaty jakościowe?<br> Innym zagrożeniem związanym z normalizacją jest utrudnienie lub nawet uniemożliwienie współpracy (kooperacji) oraz wzajemnej wymiany produktów, na skutek
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego