Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
źródła naszej jaźni". Nishida
uważa, że św. Augustyn dał wyraz refleksji nad głosem Boga w sercu
człowieka, pisząc: "Stworzyłeś nas dla siebie i nasze serca nie zaznają
spokoju, dopóki nie spoczną w Tobie".
Masao Abe zwraca uwagę na ważną różnicę dzielącą opisy doświadczenia
jedności z Bogiem zachodnich mistyków i opisy mistrzów zen. Ze względu
na swoją wizję rzeczywistości jako 'absolutnie sprzecznej samotożsamości'
nie uważają oni za grzech pychy twierdzenia, iż są równi Buddzie Śakyamuniemu . Następuje pełna odwracalność w 'absolutnie sprzecznej samotożsamości'

- 'jaźń jednostkowa' jest 'buddą' a 'buddą' jest 'jaźnią jednostkową'.
Nie zmienia to faktu, iż różnica mimo to cały czas jest
źródła naszej jaźni".&lt;/&gt; Nishida <br>uważa, że św. Augustyn dał wyraz refleksji nad głosem Boga w sercu <br>człowieka, pisząc: &lt;q&gt;"Stworzyłeś nas dla siebie i nasze serca nie zaznają <br>spokoju, dopóki nie spoczną w Tobie".&lt;/&gt; <br>Masao Abe zwraca uwagę na ważną różnicę dzielącą opisy doświadczenia <br>jedności z Bogiem zachodnich mistyków i opisy mistrzów zen. Ze względu <br>na swoją wizję rzeczywistości jako 'absolutnie sprzecznej samotożsamości' <br>nie uważają oni za grzech pychy twierdzenia, iż są równi Buddzie Śakyamuniemu . Następuje pełna odwracalność w 'absolutnie sprzecznej samotożsamości'<br>&lt;page nr=299&gt;<br>- 'jaźń jednostkowa' jest 'buddą' a 'buddą' jest 'jaźnią jednostkową'. <br>Nie zmienia to faktu, iż różnica mimo to cały czas jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego