Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
wieloaspektowość i bogactwo praktyki, występuje znaczna różnorodność ujmowania zakresu zarządzania jakością. Największe szanse na jednolity i uniwersalny wzorzec tego zakresu, istnieją tylko na najniższych poziomach rozwinięcia struktury funkcji zarządzania oraz struktury przedsiębiorstwa.
W zakresie zarządzania jakością wymieniono trzy główne płaszczyzny, w jakich może być rozpatrywane przedsiębiorstwo produkcyjne. Tworzą one trzy mocno zintegrowane struktury: podmiotową, działaniową i zasobową. Wybór dowolnego składnika jednej ze struktur, jako obiektu zarządzania jakością, na ogół rodzi potrzebę uwzględnienia kontekstu dwóch pozostałych struktur. W tej sytuacji, wybrany składnik danej struktury konstytuuje obiekt zarządzania jakością jako określoną całość w trójwymiarowej przestrzeni, co poglądowo zilustrowano na rysunku 4.4.
Występujący
wieloaspektowość i bogactwo praktyki, występuje znaczna różnorodność ujmowania zakresu zarządzania jakością. Największe szanse na jednolity i uniwersalny wzorzec tego zakresu, istnieją tylko na najniższych poziomach rozwinięcia struktury funkcji zarządzania oraz struktury przedsiębiorstwa.<br>W zakresie zarządzania jakością wymieniono trzy główne płaszczyzny, w jakich może być rozpatrywane przedsiębiorstwo produkcyjne. Tworzą one trzy mocno zintegrowane struktury: podmiotową, działaniową i zasobową. Wybór dowolnego składnika jednej ze struktur, jako obiektu zarządzania jakością, na ogół rodzi potrzebę uwzględnienia kontekstu dwóch pozostałych struktur. W tej sytuacji, wybrany składnik danej struktury konstytuuje obiekt zarządzania jakością jako określoną całość w trójwymiarowej przestrzeni, co poglądowo zilustrowano na rysunku 4.4.<br>Występujący
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego