Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
zdanie jest dla nas ważne. Tworzony jest także przez porównywanie docierających informacji z konsekwencjami naszych uprzednich doświadczeń. Przekaz wiadomości modyfikowany jest przez uczuciowe elementy postaw nadawcy wobec odbiorcy oraz odwrotnie. Im większa sympatia nadawcy do odbiorcy, tym bardziej prawdopodobne jest to, że jego wypowiedzi będą dla niego istotne. Przebieg komunikacji modyfikowany jest też przez poznawcze elementy postawy nadawcy wobec odbiorcy oraz odwrotnie. Wpływ ten jest szczególnie silny, gdy dotyczy cech odbiorcy związanych z desygnatami wiadomości.
Model Newcomba zakłada oszacowanie ilości informacji posiadanych przez odbiorcę w stosunku do interesujących go problemów i realizowany jest na podstawie następujących procesów wartościowania:
- oceny informacji, jakimi
zdanie jest dla nas ważne. Tworzony jest także przez porównywanie docierających informacji z konsekwencjami naszych uprzednich doświadczeń. Przekaz wiadomości modyfikowany jest przez uczuciowe elementy postaw nadawcy wobec odbiorcy oraz odwrotnie. Im większa sympatia nadawcy do odbiorcy, tym bardziej prawdopodobne jest to, że jego wypowiedzi będą dla niego istotne. Przebieg komunikacji modyfikowany jest też przez poznawcze elementy postawy nadawcy wobec odbiorcy oraz odwrotnie. Wpływ ten jest szczególnie silny, gdy dotyczy cech odbiorcy związanych z desygnatami wiadomości. <br>Model Newcomba zakłada oszacowanie ilości informacji posiadanych przez odbiorcę w stosunku do interesujących go problemów i realizowany jest na podstawie następujących procesów wartościowania: <br>- oceny informacji, jakimi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego