Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 01.16 (3)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
porównać tę interpretację z niedawnym wykonaniem tego dzieła przez wiedeński Concentus Musicus pod batutą Nikolausa Harnoncourta. Pasja według muzyków niemieckich była mniej "romantyczna", pełna szlachetnej prostoty. Muzykę Beethovena zestawiono na festiwalu nie tylko z utworami Bacha i Pendereckiego, lecz także z młodzieńczą I symfonią Mendelssohna (Deutsches Kammerorchester z Berlina) bądź monumentalną V symfonią Mahlera (NOSPR pod batutą Antoniego Wita). Można też było wysłuchać zarówno popularnych Beethovenowskich koncertów fortepianowych (w wykonaniu młodej Węgierki Adrienne Krausz i znanego pianisty austriackiego Rudolfa Buchbindera), jak i mało znaną muzykę do dramatu Goethego "Egmont". Na koncerty tradycyjnie przybyło wielu zagranicznych turystów, przede wszystkim z Niemiec. Dla
porównać tę interpretację z niedawnym wykonaniem tego dzieła przez wiedeński Concentus Musicus pod batutą Nikolausa Harnoncourta. Pasja według muzyków niemieckich była mniej "romantyczna", pełna szlachetnej prostoty. Muzykę Beethovena zestawiono na festiwalu nie tylko z utworami Bacha i Pendereckiego, lecz także z młodzieńczą I symfonią Mendelssohna (Deutsches Kammerorchester z Berlina) bądź monumentalną V symfonią Mahlera (NOSPR pod batutą Antoniego Wita). Można też było wysłuchać zarówno popularnych Beethovenowskich koncertów fortepianowych (w wykonaniu młodej Węgierki Adrienne Krausz i znanego pianisty austriackiego Rudolfa Buchbindera), jak i mało znaną muzykę do dramatu Goethego "Egmont". Na koncerty tradycyjnie przybyło wielu zagranicznych turystów, przede wszystkim z Niemiec. Dla
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego