Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
nią Anioła Stróża. Można tu wskazać podobieństwa z początkiem III części Dziadów, ale dalsze partie dramatu odmiennie ustanawiają rangę dochodzących skądś głosów - przede wszystkim u Krasińskiego pojawiają się nie w śnie ani widzeniu, lecz na jawie.
Mnogość Chórów. Są tu chóry Przechrztów, Lokai, Rzeźników, Chłopów, Niewiast, Filozofów, Artystów, Kapłanów (wszystkie - mordercze), chór Szlachty w katedrze, Głosów w lochach - Hrabia, słuchacz, jest wobec nich bezradny, można je tylko słyszeć, a nawet "kto rozpozna, jakie uczucie w głosach tysiąców?". Raz tylko, w obozie rewolucjonistów, będzie to chór Duchów Dobrych - dawnych, pokonanych obrońców kościoła. Nie zidentyfikowany głos tłumu pojawia się, narasta (szemrania, szumy, wrzaski
nią Anioła Stróża. Można tu wskazać podobieństwa z początkiem III części Dziadów, ale dalsze partie dramatu odmiennie ustanawiają rangę dochodzących skądś głosów - przede wszystkim u Krasińskiego pojawiają się nie w śnie ani widzeniu, lecz na jawie.<br>Mnogość Chórów. Są tu chóry Przechrztów, Lokai, Rzeźników, Chłopów, Niewiast, Filozofów, Artystów, Kapłanów (wszystkie - mordercze), chór Szlachty w katedrze, Głosów w lochach - Hrabia, słuchacz, jest wobec nich bezradny, można je tylko słyszeć, a nawet "kto rozpozna, jakie uczucie w głosach tysiąców?". Raz tylko, w obozie rewolucjonistów, będzie to chór Duchów Dobrych - dawnych, pokonanych obrońców kościoła. Nie zidentyfikowany głos tłumu pojawia się, narasta (szemrania, szumy, wrzaski
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego