Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
Trybunału Europejskiego.
Ta decyzja, podjęta przez komisarza Unii Europejskiej odpowiedzialnego za nadzór na wolną konkurencją, Karla van Mierta, ma też, jak się sądzi, szerszy kontekst. Dąży ona mianowicie do likwidacji przepisów umożliwiających firmom samochodowym posiadanie w krajach UE własnych sieci sprzedaży i obsługi samochodów. Dzięki posiadaniu takich sieci dystrybucji firmy motoryzacyjne mogą odgradzać poszczególne rynki i ograniczać przepływ samochodów z krajów o niższych cenach na rynki, gdzie te ceny są wyższe.
Komisja Europejska przygotowuje już wykaz innych firm, które stosują podobne praktyki i zapowiada zastosowanie odpowiedniej sankcji. W swych działaniach ma sojusznika w postaci europejskiej organizacji konsumentów BEUC, która z zadowoleniem
Trybunału Europejskiego.<br>Ta decyzja, podjęta przez komisarza Unii Europejskiej odpowiedzialnego za nadzór na wolną konkurencją, Karla van Mierta, ma też, jak się sądzi, szerszy kontekst. Dąży ona mianowicie do likwidacji przepisów umożliwiających firmom samochodowym posiadanie w krajach UE własnych sieci sprzedaży i obsługi samochodów. Dzięki posiadaniu takich sieci dystrybucji firmy motoryzacyjne mogą odgradzać poszczególne rynki i ograniczać przepływ samochodów z krajów o niższych cenach na rynki, gdzie te ceny są wyższe.<br>Komisja Europejska przygotowuje już wykaz innych firm, które stosują podobne praktyki i zapowiada zastosowanie odpowiedniej sankcji. W swych działaniach ma sojusznika w postaci europejskiej organizacji konsumentów BEUC, która z zadowoleniem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego