Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Perspektywy
Nr: 14
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
więc dziewczyna buntuje się, to nie po coś, do czegoś, tylko po prostu dlatego, że chce uwolnić się od krępujących ją relacji.
Peter Bacso - czołowy przedstawiciel węgierskiego kina autorskiego - zamierzał niewątpliwie zrealizować realistyczny film społeczny - tak jednak skomplikował racje bohaterów, że alternatywność ich modeli życiowych straciła na ostrości; a przesunąwszy motywacje ich postępowania na indywidualne cechy osobowościowe, wyobcował postaci z kontekstu społecznego. W rezultacie szamotanina dwojga młodych ludzi, którzy usiłują jakoś znaleźć swoje miejsce w świecie, jawi się jako pomysł scenariuszowy nie przystający do rzeczywistości, na tle której jest rozgrywany. Nie otrzymujemy też odpowiedzi na postawione w filmie pytanie: "dlaczego na
więc dziewczyna buntuje się, to nie po coś, do czegoś, tylko po prostu dlatego, że chce uwolnić się od krępujących ją relacji.<br>Peter Bacso - czołowy przedstawiciel węgierskiego kina autorskiego - zamierzał niewątpliwie zrealizować realistyczny film społeczny - tak jednak skomplikował racje bohaterów, że alternatywność ich modeli życiowych straciła na ostrości; a przesunąwszy motywacje ich postępowania na indywidualne cechy osobowościowe, wyobcował postaci z kontekstu społecznego. W rezultacie szamotanina dwojga młodych ludzi, którzy usiłują jakoś znaleźć swoje miejsce w świecie, jawi się jako pomysł scenariuszowy nie przystający do rzeczywistości, na tle której jest rozgrywany. Nie otrzymujemy też odpowiedzi na postawione w filmie pytanie: "dlaczego na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego