Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
jasno i wyraźnie, że osoby zgłaszające się na seminaria doktorskie lub studia doktoranckie z zakresu pedagogiki często nie posiadają elementarnej orientacji w nowoczesnej metodologii badań naukowych, a tym bardziej w nowoczesnej metodologii dyscypliny, którą mają zamiar naukowo uprawiać. Jest to zjawisko na tyle powszechne i występujące w takim stopniu, aby można było mówić o nim jako zagrażającym szybkiemu kształceniu pedagogicznej kadry naukowej zdolnej zapewnić dalszy pomyślny rozwój tej dyscypliny.
U podłoża takiego stanu rzeczy spoczywa wiele przyczyn. Główna to niewątpliwie słaby poziom metodologiczny prac z zakresu nauk pedagogicznych, w oparciu o które toczył się proces kształcenia pedagogów. Wieloletnie uprawianie spekulatywnych dywagacji zamiast
jasno i wyraźnie, że osoby zgłaszające się na seminaria doktorskie lub studia doktoranckie z zakresu pedagogiki często nie posiadają elementarnej orientacji w nowoczesnej metodologii badań naukowych, a tym bardziej w nowoczesnej metodologii dyscypliny, którą mają zamiar naukowo uprawiać. Jest to zjawisko na tyle powszechne i występujące w takim stopniu, aby można było mówić o nim jako zagrażającym szybkiemu kształceniu pedagogicznej kadry naukowej zdolnej zapewnić dalszy pomyślny rozwój tej dyscypliny.<br>U podłoża takiego stanu rzeczy spoczywa wiele przyczyn. Główna to niewątpliwie słaby poziom metodologiczny prac z zakresu nauk pedagogicznych, w oparciu o które toczył się proces kształcenia pedagogów. Wieloletnie uprawianie spekulatywnych dywagacji zamiast
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego