Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
czysto technicznych, kompozytorskich, równocześnie zaś na zmierzenie się z wielką formą muzyki liturgicznej o wielowiekowej tradycji.
Typologia tekstów mszalnych użytych przez polskich kompozytorów współczesnych, omówiona w poprzednim rozdziale, wydaje się wskazywać na różnorodne koncepcje formy. W tym rozdziale zamierzam odpowiedzieć na trzy główne pytania:
­ czym charakteryzuje się koncepcja formy cyklu mszalnego we mszach polskich kompozytorów współczesnych,
­ na czym polegają zróżnicowania wewnętrzne formy,
­ do jakiej tradycji nawiązuje.
1. MOŻLIWOŚCI UKSZTAŁTOWAŃ STRUKTURALNYCH
Wieloczęściowość cyklu mszalnego nie jest jedynie prostym następstwem poszczególnych części ­ porządkiem architektonicznym. Istotne są tu kategorie powiązań wewnętrznych oraz występujących miedzy częściami. Pytamy więc, w jaki sposób kompozytor buduje, tworzy integralną
czysto technicznych, kompozytorskich, równocześnie zaś na zmierzenie się z wielką formą muzyki liturgicznej o wielowiekowej tradycji.<br>Typologia tekstów mszalnych użytych przez polskich kompozytorów współczesnych, omówiona w poprzednim rozdziale, wydaje się wskazywać na różnorodne koncepcje formy. W tym rozdziale zamierzam odpowiedzieć na trzy główne pytania:<br>­ czym charakteryzuje się koncepcja formy cyklu mszalnego we mszach polskich kompozytorów współczesnych,<br>­ na czym polegają zróżnicowania wewnętrzne formy,<br>­ do jakiej tradycji nawiązuje.<br>&lt;tit1&gt;1. MOŻLIWOŚCI UKSZTAŁTOWAŃ STRUKTURALNYCH&lt;/&gt;<br>Wieloczęściowość cyklu mszalnego nie jest jedynie prostym następstwem poszczególnych części ­ porządkiem architektonicznym. Istotne są tu kategorie powiązań wewnętrznych oraz występujących miedzy częściami. Pytamy więc, w jaki sposób kompozytor buduje, tworzy integralną
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego