Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
takim stopniu o motywach powstania mszy. Nie upoważniają zatem do formułowania wniosków podsumowujących, dotyczących motywów powstania XX-wiecznej polskiej twórczości mszalnej, tym bardziej zaś ­ do dalszego spekulatywnego rozbudowywania typologii. Świadczą przecież dobitnie o silnej motywacji wewnętrznej twórców, wynikającej z wymienionych przesłanek zewnętrznych ­ z jednej strony, z drugiej ­ o koneksjach twórczości mszalnej z różnymi obszarami współczesności.

II.
KONCEPCJA FORMY CYKLU MSZALNEGO
Cykl mszalny jest rozbudowaną kompozycją wieloczęściową. Jednakże koncepcję formy tego cyklu tworzy nie tylko odpowiednio skonstruowany materiał, użyte środki techniczne (jak w wielkich formach muzyki instrumentalnej), lecz inspiruje, czy nawet narzuca, rodzaj tekstów mszalnych. (Nie bierzemy pod uwagę zależności typu Wort
takim stopniu o motywach powstania mszy. Nie upoważniają zatem do formułowania wniosków podsumowujących, dotyczących motywów powstania XX-wiecznej polskiej twórczości mszalnej, tym bardziej zaś ­ do dalszego spekulatywnego rozbudowywania typologii. Świadczą przecież dobitnie o silnej motywacji wewnętrznej twórców, wynikającej z wymienionych przesłanek zewnętrznych ­ z jednej strony, z drugiej ­ o koneksjach twórczości mszalnej z różnymi obszarami współczesności.<br><br>&lt;div1&gt;II.<br>&lt;tit1&gt;KONCEPCJA FORMY CYKLU MSZALNEGO&lt;/&gt;<br>Cykl mszalny jest rozbudowaną kompozycją wieloczęściową. Jednakże koncepcję formy tego cyklu tworzy nie tylko odpowiednio skonstruowany materiał, użyte środki techniczne (jak w wielkich formach muzyki instrumentalnej), lecz inspiruje, czy nawet narzuca, rodzaj tekstów mszalnych. (Nie bierzemy pod uwagę zależności typu Wort
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego