Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
1993, s. 76-77). Twórca ten już w czasie studiów kompozycji u Romana Statkowskiego skomponował "kilka fragmentów Mszy żałobnej [1921] [...], co miało być jego pracą dyplomową" .
J.A. Maklakiewicz z okazji 250-lecia istnienia kościoła Św. Krzyża w Warszawie skomponował Mszę Świętokrzyską (1932; grupa I.3.1).
Motywem powstania kompozycji mszalnych było uczczenie pamięci osób bliskich (choć nie tylko związanych więzami pokrewieństwa), kompozytorów, ofiar wojny i wspinaczy górskich. Msza pasterska op. 20 (1920) Kleina została dedykowana: "Cieniom śp. X Prałata Dr. Józefa Surzyńskiego". Missa pro Defunctis Gieburowskiego (1929) została poświęcona "Piae Memoriae Patris Mei" ­ jak to zaznaczył kompozytor, a Requiem (1937
1993, s. 76-77). Twórca ten już w czasie studiów kompozycji u Romana Statkowskiego skomponował &lt;q&gt;"kilka fragmentów Mszy żałobnej [1921] [...], co miało być jego pracą dyplomową"&lt;/&gt; &lt;gap&gt;.<br>J.A. Maklakiewicz z okazji 250-lecia istnienia kościoła Św. Krzyża w Warszawie skomponował Mszę Świętokrzyską (1932; grupa I.3.1).<br>Motywem powstania kompozycji mszalnych było uczczenie pamięci osób bliskich (choć nie tylko związanych więzami pokrewieństwa), kompozytorów, ofiar wojny i wspinaczy górskich. Msza pasterska op. 20 (1920) Kleina została dedykowana: "Cieniom śp. X Prałata Dr. Józefa Surzyńskiego". &lt;name type="tit"&gt;Missa pro Defunctis&lt;/&gt; Gieburowskiego (1929) została poświęcona &lt;name type="tit"&gt;"Piae Memoriae Patris Mei&lt;/&gt;" ­ jak to zaznaczył kompozytor, a Requiem (1937
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego