Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
szerszy, bardziej złożony ­ uchwycenia nadrzędnej koncepcji formy, wskazania możliwości i pewnych mechanizmów wykorzystywania przez kompozytorów omówionych kategorii czy klas integracji. Posłużę się metodą badawczą, opartą na koncepcji Kortego (eksponującej aspekt filozoficzny). Zastosuję symbole omówionych kategorii integracji, wprowadzając jednocześnie jako znak graficzny klamrę ze strzałką , wskazującą struktury formalne zintegrowane w cyklu mszalnym (może to być także inny gatunek muzyki). Strzałka jest skierowana w kierunku struktury wprowadzonej wcześniej, w porównaniu ze strukturą integrowaną, a więc stanowiącej punkt odniesienia dla interpretacji kategorii integracji. W dolnej części klamry (z jej prawej strony) umieszczam symbol kategorii integracji (niekiedy kilka symboli) lub proponowane rozwiązanie alternatywne, np. oznacza
szerszy, bardziej złożony ­ uchwycenia nadrzędnej koncepcji formy, wskazania możliwości i pewnych mechanizmów wykorzystywania przez kompozytorów omówionych kategorii czy klas integracji. Posłużę się metodą badawczą, opartą na koncepcji Kortego (eksponującej aspekt filozoficzny). Zastosuję symbole omówionych kategorii integracji, wprowadzając jednocześnie jako znak graficzny klamrę ze strzałką <gap>, wskazującą struktury formalne zintegrowane w cyklu mszalnym (może to być także inny gatunek muzyki). Strzałka jest skierowana w kierunku struktury wprowadzonej wcześniej, w porównaniu ze strukturą integrowaną, a więc stanowiącej punkt odniesienia dla interpretacji kategorii integracji. W dolnej części klamry (z jej prawej strony) umieszczam symbol kategorii integracji (niekiedy kilka symboli) lub proponowane rozwiązanie alternatywne, np. oznacza
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego