Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
in gloria Dei Patris; wewnętrznej frazy 1 Kyrie z XI mszy
gregoriańskiej Orbis factor, wykorzystanej w Sanctus, z tekstem Dominus Deus
oraz dwóch wybranych fraz (łącznie z frazą inicjalną) hymnu Adoro te devote,
użytych także w tej części mszy z tekstem Pleni ­ gloria tua; frazy 2 Agnus
ze wspomnianej XI mszy gregoriańskiej, użytej w 1 i 3 Agnus tej części. Materiał
chorałowy nie podlega istotniejszym przekształceniom (poza drobnymi zmianami
interwałowymi). Z reguły wprowadza go jeden głos, następnie struktura melodyczna
jest dwojona w dwu- lub czterogłosie, bądź wykorzystana jako głos najwyższy
struktur akordowych, np. Quoniam (s. 7-8, prz. 6). W celu
in gloria Dei Patris; wewnętrznej frazy 1 Kyrie z XI mszy <br>gregoriańskiej Orbis factor, wykorzystanej w Sanctus, z tekstem Dominus Deus <br>oraz dwóch wybranych fraz (łącznie z frazą inicjalną) hymnu Adoro te devote, <br>użytych także w tej części mszy z tekstem Pleni ­ gloria tua; frazy 2 Agnus <br>ze wspomnianej XI mszy gregoriańskiej, użytej w 1 i 3 Agnus tej części. Materiał <br>chorałowy nie podlega istotniejszym przekształceniom (poza drobnymi zmianami <br>interwałowymi). Z reguły wprowadza go jeden głos, następnie struktura melodyczna <br>jest dwojona w dwu- lub czterogłosie, bądź wykorzystana jako głos najwyższy <br>struktur akordowych, np. Quoniam (s. 7-8, prz. 6). W celu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego