Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
mówienie o tych sprawach, a także - chociaż to proces złożony i obliczony na długi okres czasu - takie przeorientowanie obydwu tradycji religijnych, aby wzajemne samookreślanie się nie następowało drogą pogardy, niechęci ani odcinania się od siebie.

- A co z Żydami, którzy przyjęli islam?

Z islamem jest tak jak z ateizmem. Żyd-muzułmanin jest postrzegany jako chory Żyd, ale jest to sytuacja do naprawienia.

- Czegoś tu jednak nie rozumiem. Żyd, który przyjął chrześcijaństwo, nie jest uznawany przez swoich rodaków za Żyda. Jeżeli jednak został zabity podczas holocaustu, to fakt ten automatycznie sprawia, że staje się on znowu Żydem. Tyle, że po śmierci.

To
mówienie o tych sprawach, a także - chociaż to proces złożony i obliczony na długi okres czasu - takie przeorientowanie obydwu tradycji religijnych, aby wzajemne samookreślanie się nie następowało drogą pogardy, niechęci ani odcinania się od siebie.<br><br> - A co z Żydami, którzy przyjęli islam?<br><br> Z islamem jest tak jak z ateizmem. Żyd-muzułmanin jest postrzegany jako chory Żyd, ale jest to sytuacja do naprawienia.<br><br> - Czegoś tu jednak nie rozumiem. Żyd, który przyjął chrześcijaństwo, nie jest uznawany przez swoich rodaków za Żyda. Jeżeli jednak został zabity podczas holocaustu, to fakt ten automatycznie sprawia, że staje się on znowu Żydem. Tyle, że po śmierci.<br><br> To
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego