Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
świata. W takich projektach jak foundfootage'owe prace Baumgart czy Kozaka nie ma już richterowskich ambicji, jest za to zdecydowanie dywersyjny charakter. Gra toczy się o odzyskiwanie kontroli nad światem obrazów opanowanym przez mass media i popkulturę. Ich potędze artyści mogą przeciwstawić zakrojone na małą skalę działania kulturowej partyzantki: didżeje tworzący muzykę z cudzych utworów, artyści zajmujący się budowaniem archiwów i przemontowywaniem dawno nakręconych filmów, twórcy projektów spod znaku "game patching" i machinimy, czyli technik kręcenia filmów wideo za pomocą edytorów poziomów i programów do rejestracji przebiegu gier komputerowych. Współczesny pejzaż kulturalny pełen jest apokryfów, reedycji i przetworzeń rzeczy już istniejących.

Czy
świata. W takich projektach jak foundfootage'owe prace Baumgart czy Kozaka nie ma już richterowskich ambicji, jest za to zdecydowanie dywersyjny charakter. Gra toczy się o odzyskiwanie kontroli nad światem obrazów opanowanym przez mass media i popkulturę. Ich potędze artyści mogą przeciwstawić zakrojone na małą skalę działania kulturowej partyzantki: didżeje tworzący muzykę z cudzych utworów, artyści zajmujący się budowaniem archiwów i przemontowywaniem dawno nakręconych filmów, twórcy projektów spod znaku "game patching" i machinimy, czyli technik kręcenia filmów wideo za pomocą edytorów poziomów i programów do rejestracji przebiegu gier komputerowych. Współczesny pejzaż kulturalny pełen jest apokryfów, reedycji i przetworzeń rzeczy już istniejących. <br><br>Czy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego