Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
że w ogóle można odróżniać od siebie naukę i sztukę jako odrębne formy świadomości społecznej. Jest to oczywiście odmienność o charakterze ramowym; w poszczególnych okresach historycznych urzeczywistnia się ona w różnych formach konkretnych.
2. Korespondencja.
Uwagi niniejsze pragnąłbym poświęcić najogólniejszej charakterystyce wskazanej wyżej odmienności w sposobach nawiązywania do zastanego "materiału myślowego", właściwych nauce oraz - z drugiej strony - sztuce. Odmienność ta przy tym stanowi, jak podkreślałem, wynik różnicy przeciwstawiającej obiektywny stosunek praktyki naukowej do funkcjonalnie nadrzędnej względem niej praktyki społecznej oraz - obiektywny stosunek praktyki społecznej do odpowiedniej pozaartystycznej praktyki społecznej.
Biorąc pod uwagę - dla uproszczenia rozważań - wyłącznie nauki matematyczno-przyrodnicze (nauki humanistyczne
że w ogóle można odróżniać od siebie naukę i sztukę jako odrębne formy świadomości społecznej. Jest to oczywiście odmienność o charakterze ramowym; w poszczególnych okresach historycznych urzeczywistnia się ona w różnych formach konkretnych.<br>&lt;tit&gt;2. Korespondencja.&lt;/&gt;<br> Uwagi niniejsze pragnąłbym poświęcić najogólniejszej charakterystyce wskazanej wyżej odmienności w sposobach nawiązywania do zastanego "materiału myślowego", właściwych nauce oraz - z drugiej strony - sztuce. Odmienność ta przy tym stanowi, jak podkreślałem, wynik różnicy przeciwstawiającej obiektywny stosunek praktyki naukowej do funkcjonalnie nadrzędnej względem niej praktyki społecznej oraz - obiektywny stosunek praktyki społecznej do odpowiedniej pozaartystycznej praktyki społecznej.<br> Biorąc pod uwagę - dla uproszczenia rozważań - wyłącznie nauki matematyczno-przyrodnicze (nauki humanistyczne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego