Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
W tym stylu utrzymane są realizacje Jerzego Passendorfera "Kierunek Berlin" (1968) i "Ostatnie dni" (1969) ze świetnym Wojciechem Siemionem jako bohaterem plebejskim. Batalistyką epatuje "Jarzębina czerwona" małżeństwa Petelskich, skupiająca się na walkach o Kołobrzeg i zaślubinach z morzem (premiera - 17 stycznia 1970 roku).
Zupełnie odmienne były seriale telewizyjne, z których na czoło wysuwają się - rzecz jasna - dwa: "Czterej pancerni i pies" (1966-68) Konrada Nałęckiego i "Stawka większa niż życie" (1967-69) Andrzeja Konica i Janusza Morgensterna. Oba te dzieła mają charakter rozrywkowy, wojna zaś jest tłem - przygodą, co pozwala budować napięcie. Ale zaliczenie ich do kategorii filmu wojennego nie jest nadużyciem
W tym stylu utrzymane są realizacje &lt;name type="person"&gt;Jerzego Passendorfera&lt;/&gt; &lt;name type="tit"&gt;"Kierunek Berlin" &lt;/&gt;(1968) i &lt;name type="tit"&gt;"Ostatnie dni"&lt;/&gt; (1969) ze świetnym Wojciechem Siemionem jako bohaterem plebejskim. Batalistyką epatuje &lt;name type="tit"&gt;"Jarzębina czerwona"&lt;/&gt; małżeństwa Petelskich, skupiająca się na walkach o Kołobrzeg i zaślubinach z morzem (premiera - 17 stycznia 1970 roku). <br>Zupełnie odmienne były seriale telewizyjne, z których na czoło wysuwają się - rzecz jasna - dwa: &lt;name type="tit"&gt;"Czterej pancerni i pies"&lt;/&gt; (1966-68) Konrada Nałęckiego i &lt;name type="tit"&gt;"Stawka większa niż życie"&lt;/&gt; (1967-69) Andrzeja Konica i &lt;name type="person"&gt;Janusza Morgensterna&lt;/&gt;. Oba te dzieła mają charakter rozrywkowy, wojna zaś jest tłem - przygodą, co pozwala budować napięcie. Ale zaliczenie ich do kategorii filmu wojennego nie jest nadużyciem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego