Typ tekstu: Książka
Tytuł: Sporne sprawy polskiej literatury współczesnej
Rok: 1998
ustalenia proporcji gór, roślin, kamieni, stosunków między różnymi zjawiskami, uczuć między poszczególnymi bytami, także nieożywionymi. A wszystko po to, by znaleźć miejsce własne - poetki i człowieka.
Ciekawe, że w świecie poezji Julii Hartwig, usilnie szukającej proporcji tak naprawdę czymś stosownym mogłoby się wydać jedynie arcydzieło - kultury, mowy. Czy miara arcydzieła nadaje się na miarę wszystkiego? Zaskakująco brzmi nazwanie przez poetkę dzieła Mickiewicza i Dantego "nagim".
Nagość arcydzieła - w poezji Hartwig znaczy to brak nadmiernej ozdobności i oszczędność słów. Często występuje tu niechęć do słów niepotrzebnych, a więc przez swoją bezcelowość brzydkich, do słów nadużytych, wytartych, nudnych, do mowy splugawionej, niechlujnej, także
ustalenia proporcji gór, roślin, kamieni, stosunków między różnymi zjawiskami, uczuć między poszczególnymi bytami, także nieożywionymi. A wszystko po to, by znaleźć miejsce własne - poetki i człowieka.<br> Ciekawe, że w świecie poezji Julii Hartwig, usilnie szukającej proporcji tak naprawdę czymś stosownym mogłoby się wydać jedynie arcydzieło - kultury, mowy. Czy miara arcydzieła nadaje się na miarę wszystkiego? Zaskakująco brzmi nazwanie przez poetkę dzieła Mickiewicza i Dantego "nagim".<br> Nagość arcydzieła - w poezji Hartwig znaczy to brak nadmiernej ozdobności i oszczędność słów. Często występuje tu niechęć do słów niepotrzebnych, a więc przez swoją bezcelowość brzydkich, do słów nadużytych, wytartych, nudnych, do mowy splugawionej, niechlujnej, także
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego