Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Literatura
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1984
wychodzić z "egzystencjalności jego egzystencji". Badanie, czym jest Dasein, ma być zatem nieodłączne od analizy jego egzystencji, a nawet się z nią utożsamia, bo sens bycia Dasein wyznacza właśnie jego egzystencja.
W tym kontekście należy odczytywać znane stwierdzenie Heideggera, że "istota Dasein leży w jego istnieniu". Sens tego określenia jest nade wszystko polemiczne i negatywny: odrzuca ono przede wszystkim jakąkolwiek możliwość posłużenia się ogólną definicją, która miałaby orzekać czym jest Dasein. Jeśli "istota" Dasein leży w jego egzystencji. to uchwycenie owej "istoty" jest tylko sposobem nazwania wybranego przezeń sposobu istnienia, który nie ma w sobie nic definitywnego i ostatecznego. Jak wiadomo, Heidegger
wychodzić z "egzystencjalności jego egzystencji". Badanie, czym jest &lt;tit&gt;Dasein&lt;/&gt;, ma być zatem nieodłączne od analizy jego egzystencji, a nawet się z nią utożsamia, bo sens bycia &lt;tit&gt;Dasein&lt;/&gt; wyznacza właśnie jego egzystencja.<br>W tym kontekście należy odczytywać znane stwierdzenie Heideggera, że "istota &lt;tit&gt;Dasein&lt;/&gt; leży w jego istnieniu". Sens tego określenia jest nade wszystko polemiczne i negatywny: odrzuca ono przede wszystkim jakąkolwiek możliwość posłużenia się ogólną definicją, która miałaby orzekać czym jest Dasein. Jeśli "istota" &lt;tit&gt;Dasein&lt;/&gt; leży w jego egzystencji. to uchwycenie owej "istoty" jest tylko sposobem nazwania wybranego przezeń sposobu istnienia, który nie ma w sobie nic definitywnego i ostatecznego. Jak wiadomo, Heidegger
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego