Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
nałożyła zatem na firmę Volkswagen najwyższą w historii karę 200mlnDEM za wydanie własnej sieci sprzedaży w krajach UE zakazu sprzedaży samochodów cudzoziemcom, przede wszystkim Niemcom. Niemiecki koncern samochodowy nie chce zgodzić się z taką decyzją i zapowiada odwołanie do Trybunału Europejskiego.
Ta decyzja, podjęta przez komisarza Unii Europejskiej odpowiedzialnego za nadzór na wolną konkurencją, Karla van Mierta, ma też, jak się sądzi, szerszy kontekst. Dąży ona mianowicie do likwidacji przepisów umożliwiających firmom samochodowym posiadanie w krajach UE własnych sieci sprzedaży i obsługi samochodów. Dzięki posiadaniu takich sieci dystrybucji firmy motoryzacyjne mogą odgradzać poszczególne rynki i ograniczać przepływ samochodów z krajów o
nałożyła zatem na firmę Volkswagen najwyższą w historii karę 200mlnDEM za wydanie własnej sieci sprzedaży w krajach UE zakazu sprzedaży samochodów cudzoziemcom, przede wszystkim Niemcom. Niemiecki koncern samochodowy nie chce zgodzić się z taką decyzją i zapowiada odwołanie do Trybunału Europejskiego.<br>Ta decyzja, podjęta przez komisarza Unii Europejskiej odpowiedzialnego za nadzór na wolną konkurencją, Karla van Mierta, ma też, jak się sądzi, szerszy kontekst. Dąży ona mianowicie do likwidacji przepisów umożliwiających firmom samochodowym posiadanie w krajach UE własnych sieci sprzedaży i obsługi samochodów. Dzięki posiadaniu takich sieci dystrybucji firmy motoryzacyjne mogą odgradzać poszczególne rynki i ograniczać przepływ samochodów z krajów o
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego