Typ tekstu: Książka
Autor: Głowiński Michał
Tytuł: Ekspresja i empatia
Rok: 1997
swego szkicu podkreśla Miriam, że najcharakterystyczniejsza u Rimbauda była "jego absolutna jednolitość, jego zupełna identyczność jako człowieka i jako poety, jego niezmordowane i nieprzejednane dążenie do najwyższej doskonałości". I pokazaniu tych właśnie cech podporządkowany został cały wywód - zarówno wtedy, gdy przedstawiał niezwykłe komplikacje biograficzne, jak i wówczas, gdy poddawał analizie nadzwyczajne w swej oryginalności dzieło.
Miriamowski portret Rimbauda rozwija się spokojnie i równomiernie. Inaczej rzeczy się mają w portretach sporządzanych przez Brzozowskiego, tak osobnych, jak wizerunki Czechowa, Staffa czy Norwida, jak i tych, które złożyły się na ostatnią część Legendy Młodej Polski. Czynnik analityczny został w nich ograniczony, zaczynają się one
swego szkicu podkreśla Miriam, że najcharakterystyczniejsza u Rimbauda była "jego absolutna jednolitość, jego zupełna identyczność jako człowieka i jako poety, jego niezmordowane i nieprzejednane dążenie do najwyższej doskonałości". I pokazaniu tych właśnie cech podporządkowany został cały wywód - zarówno wtedy, gdy przedstawiał niezwykłe komplikacje biograficzne, jak i wówczas, gdy poddawał analizie nadzwyczajne w swej oryginalności dzieło. <br>&lt;page nr=141&gt; Miriamowski portret Rimbauda rozwija się spokojnie i równomiernie. Inaczej rzeczy się mają w portretach sporządzanych przez Brzozowskiego, tak osobnych, jak wizerunki Czechowa, Staffa czy Norwida, jak i tych, które złożyły się na ostatnią część &lt;hi&gt;Legendy Młodej Polski&lt;/&gt;. Czynnik analityczny został w nich ograniczony, zaczynają się one
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego